Metody pracy

Dziecko w wieku przedszkolnym ma naturalną potrzebę poznawania świata. Dlatego wszystkie aktywności edukacyjne w naszym przedszkolu oparte są na bacznej obserwacji zainteresowań i potrzeb naszych Najmłodszych.

Praca z grupą ma na celu ukształtowanie postaw społecznych i umiejętności komunikacyjnych , które są tak potrzebne w dorosłym życiu. Współpracę z Dzieckiem postrzegamy jako formę dialogu opartego na wzajemnym szacunku i akceptacji. Kierujemy się wskazaniami dyscypliny pozytywnej, która zakłada, że Dziecko poznaje normy zachowań społecznych i w sposób świadomy stosuje się do nich. Poprzez opisywanie zachowań Dziecka, odwołując się do jego emocji, uczymy w jaki sposób radzić sobie w sytuacjach konfliktowych, jak negocjować z drugim człowiekiem oraz jak dbać o własny komfort z poszanowaniem potrzeb drugiej osoby.

W codziennej pracy wykorzystujemy nowoczesne metody nauczania i wychowania. Celem naszych działań jest ukształtowanie postawy aktywnego poznawania świata.

W zakresie edukacji matematycznej wykorzystujemy metodę „Dziecięca Matematyka” autorstwa prof. Gruszczyk – Kolczyńskiej. Pojęcia matematyczne kształtują się poprzez poznanie schematu własnego ciała i następujących po sobie zmian w otoczeniu. Dziecko poprzez zabawę odkrywa znaczenie pojęć matematycznych. Pozwala to w sposób bezpieczny rozwinąć wszystkie niezbędne do nauki matematyki procesy poznawcze. Każdy Przedszkolak we właściwym dla siebie czasie ma możliwość doświadczenia złożoności świata, uczy się nazywać obserwowane procesy. Taki sposób nauki matematyki istotnie zwiększa sukces edukacyjny Dziecka w szkole.

W zakresie edukacji językowej stosujemy odimienną metodę nauki czytania. Należy ona do innowacyjnych projektów edukacyjnych, zatwierdzonych przez MEN. Pozwala na wczesne kształcenie umiejętności czytania zarówno w aspekcie technicznym, jak i semantycznym. Kształcenie sztuki czytania z pełnym rozumieniem tekstu rozpoczyna się już z dziećmi trzyletnimi. Nauczyciel prowadząc zabawy i gry prowokuje Dziecko do odkrywania na drodze samodzielnego rozumowania logiki alfabetycznego szyfru. Początkiem jest imię Dziecka, które staje się słowem otwierającym świat pisma.

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information