Angielski

Proszę powiedzieć, w jaki sposób dzieci w wieku przedszkolnym uczą się języka angielskiego?
W nauce języka angielskiego najważniejsza jest dobra zabawa i systematyczne uczęszczanie dziecka na zajęcia. Mały człowiek poznaje świat wszystkimi zmysłami, dlatego też w nauce języka obcego wykorzystuje się zabawy muzyczne, aktywności ruchowe i plastyczne.

Czy warto zatem przepytywać dziecko z tzw. słówek?
Jako lektor muszę przyznać, iż rodzice i opiekunowie często zadają pytania o postęp dzieci w nauce języka angielskiego. Niestety, aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba będzie jeszcze trochę poczekać! W nauce języków na tym etapie rozwoju ciężko mówić o „widocznych” efektach, to znaczy takich które dzieci same mogą nam przedstawić – zapytane czego się dzisiaj nauczyły, często nie potrafią niczego sobie przypomnieć.

Warto uzmysłowić sobie jedną rzecz: zanim dzieci osiągną wiek 4 lat rozwinie się 50% ich umiejętności uczenia się, kolejne 30% do lat 8. Im wcześniej dziecko zacznie swoją przygodę z językiem, tym lepiej! Nie ma tutaj granicy wieku. Tym bardziej ważne jest dostarczanie dzieciom przeróżnych bodźców zewnętrznych, pobudzanie ich ciekawości do świata i nauki. Im więcej „posadzimy” takich drzewek, tym lepiej zaowocują w przyszłości.

 

A jak wyglądają zajęcia?
Nie ma mowy o tak zwanym „wałkowaniu” słownictwa, wymaganiu od dzieci pamiętania słówek czy wyrażeń. Niezwykłym darem w ich wieku jest to, że nie „uczą się” w tradycyjnym tego słowa znaczeniu ale naturalnie „przyswajają” wiedzę: nie zapominajmy że wszystko jest dla nich nowe i nieznane, każdego dnia uczą się i nie są świadome owej nauki.

Z jakich materiałów korzysta Pani podczas zajęć?
Ważne jest aby zajęcia były ciekawe, przeprowadzane energicznie oraz z dużą ilością pomocy dydaktycznych, co sprawia im radość i zachęca do brania aktywnego udziału – jak wiemy łatwo jest pozyskać uwagę dziecka, niestety jeszcze łatwiej ją stracić. Korzystam z ksiażek , płyt z nagraniami piosenek, różnorodnych materiałów, które przyciągają uwagę małego dziecka.

W jaki sposób rodzice mogą utrwalać w domu zdobyte przez dziecko umiejętności?
Zachęcam rodziców do znalezienia paru chwil w ciągu tygodnia na wysłuchanie piosenki czy wierszyka w języku obcym. I nie tyczy się to tylko rodziców którzy znają język – chodzi o przyzwyczajanie, oswajanie dziecka z jego brzmieniem czy obcym akcentem aniżeli żmudne wyjaśnianie znaczenia usłyszanego utworu czy jego fragmentów. Efekty? Zapraszam rodziców na zajęcia gdzie będą mogli usłyszeć naszą przywitalną, „Hello” piosenkę z ust własnych (nawet najmłodszych) dzieci.

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information